X

کلاس آموزش کالیمبا در کرج توسط برترین اساتید موسیقی

02634414938 تلفن تماس
کلاس آموزش کالیمبا در کرج

کلاس آموزش کالیمبا در کرج در آموزشگاه نارون توسط برترین اساتید موسیقی تدریس می‌گردد. کلاس‌ها در محیطی بسیار آرام و مناسب برگزار می‌گردد. 

آموزشگاه نارون
آموزشگاه نارون

واژه کالیمبا به معنی موسیقی کوچک است.ساز کالیمبا به دلیل اینکه یکی از سازهای بومی آفریقایی است، با ذوق و قریحه مردمان آن منطقه عجین شده است از این رو ممکن است انواع مختلفی از این ساز که اصطلاحا در برخی از کشورها به عنوان پیانوی شستی نیز معروف است، یافت شود. 

آموزش ساز کالیمبا بسیار ساده است و با هر شرایط سنی امکان فراگیری آن وجود دارد. آموزش کالیمبا انتخاب مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند همیشه ساز خود را در کنارشان داشته باشند. کلاس آموزش کالیمبا در کرج در آموزشگاه نارون توسط بهترین اساتید موسیقی برگزار می‌گردد. 

آشنایی با ساز کالیمبا

ساز کالیمبا از جمله سازهای منحصر به فردی است که در گروه سازهای تیغه‌ای خود صدا قرار دارد. فراگیری این ساز به دلیل ساختار خاصی که دارد، بسیار مورد توجه و استقبال علاقه‌مندان موسیقی قرار گرفته است. از جمله مزایای فراگیری این ساز، قابلیت حمل و نقل آسان و هم‌چنین یادگیری سریع و در کوتاه‌مدت می‌باشد.

کلاس آموزش کالیمبا در آموزشگاه نارون کرج

کلاس آموزشی ساز کالیمبا آموزشگاه نارون در کرج، به دلیل بهره‌گیری از متدهای آموزشی به روز و فراهم نمودن فضای مناسب برای آموزش این ساز، تبدیل به یکی از بهترین آموزشگاه‌ها برای فراگیری ساز کالیمبا شده است.

 فراگیری این ساز بدون هیچ گونه پیش نیازی انجام می‌شود. آشنایی با ریتم‌های ساز کالیمبا و شناختن نت‌های آن در آموزشگاه نارون سبب می‌شود تا بتوانید در کم‌ترین زمان ممکن، نواختن این ساز جذاب را آغاز نمایید. 

جلسات کلاس آموزشی کالیمبا چگونه است؟

جلسات آموزش موسیقی کالیمبا در سه ترم تدریس می‌گردد. مدت زمان هر ترم دو ماه است. هر یک از جلسات آموزشی این ساز، نیم ساعت طول زمان می‌برد.

تدریس ساز کالیمبا در کرج

تدریس ساز کالیمبا در کرج در صورتی که توسط بهترین اساتید موسیقی در آموزشگاه نارون تدریس شود، فراگیری آن را بسیار ساده‌تر می‌نماید. هر یک از تیغه‌های فلزی که در این ساز وجود دارد، در حکم کلاویه‌های پیانو است.

صدای نشات گرفته از کالیمبا به صورت بسیار دلنشین و سیال است. نحوه کار با این ساز بدین صورت است که بوسیله هر دو انگشتان شست به صورت همزمان می‌توان صدایی ریتمیک و یا آرامبخش تولید کرد. فراگیری این ساز نیاز به تمرکز و تمرین بسیار با انگشتان دست دارد. 

کلاس کالیمبا در کرج

کلاس آموزش کالیمبا در کرج برای بسیاری از علاقه‌مندان به این ساز، جذاب است. فراگیری این ساز بدون هیچ پیش نیازی انجام می‌شود و افراد با هر شرایط سنی می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت نمایند. به دلیل امکان جابجایی این نوع ساز، هر زمان که بخواهید می‌توانید تمرین نوازندگی نمایید. 

نت‌های ساز کالیمبا

در ساز کالیمبا، نت‌های پایین‌تر در قسمت مرکزی و در دو طرف ساز، نت‌های بالاتر قرار گرفته است. قرارگیری هر یک از این نت‌ها به دلیل جای‌گیری انگشت شست است که به گونه‌ای باشد تا بتواند به تمامی تیغه‌ها برسد. لازم به ذکر است که از این نوع ساز گونه‌های مختلفی ساخته شده است که نوع چیدمان در آن متفاوت است. 

هزینه کلاس کالیمبا

همانند دیگر سازهای موسیقی، هزینه کلاس کالیمبا بر اساس نرخ ابلاغی تعیین می‌گردد. آموزشگاه نارون با توجه به این اصل که لذت بردن هنرجویان از کلاس یکی از مهم‌ترین اصول آموزش موسیقی است، همواره بنا را براین پایه قرار داده تا مسیر آموزش موسیقی علاقه‌مندان به این حوزه را هموارتر نماید. 

نحوه نواختن ساز کالیمبا

ساز کالیمبا یا پیانو انگشتی از یک بدنه چوبی و تیغه‌هایی از جنس فلز ساخته شده است که یک سمت تیغه به صورت آزاد قرار دارد و سمت دیگر آن به بدنه وصل شده است. از طریق ضربه زدن به بخش انتهای آزاد تیغه است که صدا تولید می‌گردد. بر روی بدنه چوبی که زیر تیغه‌ها قرار گرفته است، سوراخ‌هایی برای خروج صدا قرار داده شده است. 

 نگهداری از ساز کالیمبا 

یکی از مهم‌ترین مواردی که راجع به کلیه سازها به ویژه ساز کالیمبا مطرح است، نحوه نگهداری از آن می‌باشد. بسیار واضح است هرچقدر بیشتر از ساز خود مراقبت نمایید، زمان طولانی‌تری ماندگار می‌شود. 

  • با توجه به اینکه بدنه ساز کالیمبا از جنس چوب است، لازم است از ورود ضربات شدید محافظت گردد. 

  • تقریبا هر چند وقت یکبار برای تمیز کردن آن اقدام نمایید تا مطمئن شوید خاک یا گرد و غباری بر روی سطح آن انباشته نشده باشد. 

  • ساز کالیمبا از حساسیت بسیاری نسبت به هوای بسیار سرد و یا بسیار گرم برخوردار است. 

  • لازم است از تغییرات دما برای افزایش ماندگاری این ساز جلوگیری شود چرا که ممکن است سبب تغییر کوک ساز گردد. 

  • پیشنهاد می‌شود که از کیف و یا کاور کالیمبا به منظور نگهداری بهتر و ماندگاری بالاتر استفاده شود.

نحوه کوک کالیمبا

به منظور کوک کردن و یا جابجایی صداهای بم یا زیر لازم است تا با استفاده از یک چکش فلزی کوچک، ضرباتی آرام به بخش‌های ابتدایی و انتهایی تیغه‌ها وارد نمود و یا جابجایی اندکی در تیغه‌ها انجام داد. 

آموزش ساز کالیمبا به کودکان

یکی از بهترین و جذاب‌ترین کلاس‌های موسیقی برای کودکان، فراگیری ساز کالیمبا است. آموزش کالیمبا به کودکان به دلیل ساختار ساده و موسیقی قابل درک ساز کالیمبا و هم‌چنین بنا بر میزان تاثیری که در پرورش و رشد کودکان دارد از استقبال بسیاری برخوردار گشته است.

جمع بندی

آموزشگاه نارون در کرج در زمینه انواع سازها به ویژه ساز کالیمبا به عنوان بزرگ‌ترین و بهترین آموزشگاه شناخته شده است. از طریق شرکت در کلاس‌های آموزش ساز کالیمبا در این آموزشگاه می‌توانید در مدت زمان کوتاهی با بهره‌گیری از برترین اساتید موسیقی در حوزه ساز کالیمبا حرفه‌ای شوید. 


  • چطور کالیمبا را کوک کنیم؟

    به منظور کوک کردن و یا جابجایی صداهای بم یا زیر لازم است تا با استفاده از یک چکش فلزی کوچک، ضرباتی آرام به بخش‌های ابتدایی و انتهایی تیغه‌ها وارد نمود و یا جابجایی اندکی در تیغه‌ها انجام داد. 

  • با توجه به سختی نوازندگی آیا این ساز برای شروع مناسبه؟

    در صورتی که شما حتی کوچک ترین پیش زمینه ای در موسیقی ندارید، نواختن و یادگیری کالیمبا می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد چرا که یادگیری ساز کالیمبا در رده بندی آسان ترین سازهای موجود در دنیا قرار می‌گیرد و در مدت زمان کوتاه می‌تواند شما را به نتیجه دلخواه برساند.

  • چه مدت طول میکشد تا کالیمبا را به صورت کامل آموزش ببینیم؟

     شاید شنیده باشید که یادگیری ساز کالیمبا خیلی راحت است و برای نواختن آن نیازی به کلاس و یا آموزشی ندارید، بسیار مهم است که بدانید، درست است که کالیمبا ساز راحتی می باشد اما این ساز هم همانند ساز های دیگر نیاز به آموزش دارد. شرکت در کلاس‌های آموزش کالیمبا در آموزشگاه نارون کرج در مدت زمان کوتاهی شما را تبدیل به یک نوازنده عالی کالیمبا می‌نماید.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید