X

برگزاری کلاس های هوش و خلاقیت برای کودکان در کرج

02634414938 تلفن تماس
کلاس های هوش و خلاقیت برای کودکان در کرج

 افزایش هوش، خلاقیت و پرورش ایده‌های خلاق کودکانمان در گرو شرکت در کلاس‌های خلاقیت است. پرورش ایده‌های نو و خلاق، شناخت دنیای پیرامون و خودشناسی از این طریق امکان پذیر می‌گردد.

آموزشگاه نارون
آموزشگاه نارون
  • خلاقیت چیست؟ آیا خلاقیت امری ذاتی است؟

  • کلاس هوش و خلاقیت در کودکان به چه معنا است؟

  • چگونه می‌توان با کلاس‌های آموزشی کودکان در کرج، خلاقیت را پرورش داد؟

  • آیا پرورش خلاقیت سبب افزایش اعتماد به نفس کودکان می‌گردد؟

 رشد و تقویت خلاقیت در کودکان برای والدین امری مهم و اساسی است به نحوی که همواره به دنبال راهکارهایی برای افزایش میزان خلاقیت در کودکانشان هستند. برای پرورش و تقویت خلاقیت کودکان لازم است برنامه‌ها و راهکارهایی داشته باشیم یکی از این برنامه‌ها، حضور در کلاس‌های هوش و خلاقیت برای کودکان است. اگر شما نیز این دغدغه را برای فرزند خود دارید، با ما همگام باشید چرا که در ادامه این مقاله از وب سایت آموزشگاه نارون که به عنوان آکادمی خلاقیت کودکان شناخته می‌شود، به بررسی  خلاقیت کودکان و معرفی کلاس‌های هوش و خلاقیت برای کودکان می‌پردازیم.

خلاقیت چیست؟

خلاقیت یکی از بهترین و با ارزش‌ترین ویژگی‌های بشری است که به واسطه آن افراد می‌توانند از محدودیت‌ها فراتر روند و بدین نحو توانایی‌هایی که در انسان نهفته است از این طریق شکوفا می‌شود. ممکن است از برخی از توانایی‌های ذاتی و استعدادهایمان بی‌خبر باشیم. این توانایی‌های نهفته در ما به وسیله خلاقیت به منصه ظهور می‌رسند و در نتیجه شکوفایی استعدادها رخ می‌دهد. در واقع به واسطه خلاقیت است که انسان‌ها از یکدیگر متمایز هستند و در شرایط یکسان با استفاده از قوه خلاقیت خود، متفاوت رفتار می‌کنند.

از طریق شرکت در کلاس‌های پرورش خلاقیت در کودکان، می‌توان به رشد ذهنی و اجتماعی کودکان کمک نمود. شایان ذکر است که در صورتی که این کلاس‌ها با نوآوری همراه باشد، نوع علایق کودکان بر حسب نیازهایشان و با تکنیک‌های موثر و مفید تقویت می‌گردد. 

کلاس هوش و خلاقیت چیست؟

کلاس هوش و خلاقیت- نارون آکادمی

برای اینکه بتوانیم میزان خلاقیت کودکان را افزایش دهیم، به دانش و مهارت بالایی نیاز داریم. لازم است روش‌هایی که برای این امر انتخاب می‌شوند کاملا متناسب با نوع نیاز و رده سنی کودک باشد. ثبت نام در کلاس هوش و خلاقیت کودکان یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش آن است. 

در واقع، کلاس خلاقیت کودکان یک بستری را فراهم می‌نماید تا کودکان ایده‌ها و خلاقیت خود را بروز دهند. کلاس تقویت هوش کودکان برطبق رده سنی انجام می‌شود و یک فعالیت چالشی است که مطابق آن، کودکان خلاقیت خود را ارتقا می‌دهند و در یک مسیر صحیحی گام برمی‌دارند. 

یکی از بهترین نتایج شرکت در کلاس هوش و خلاقیت، ایجاد فرصت برای بلوغ استعدادهای ذاتی کودکان است. بدین نحو که کلاس خلاقیت کودکان، توانایی حل مساله را آموزش می‌دهد از این رو، کودکان، مهارت‌های تحلیل مساله، تفکر خلاق، همکاری و هماهنگی، حل چالش‌ها و.. را فرا می‌گیرد.  

آیا خلاقیت امری ذاتی است؟

در ابتدای مقاله سوالی را مطرح نمودیم مبنی بر اینکه آیا خلاقیت امری ذاتی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خلاقیت یکی از برترین و خاص‌ترین ویژگی‌های بشریت است که ذاتی نیست بلکه امری نسبی است بدین معنا که نمی‌توان به صورت کامل آن را ذاتی و یا اکتسابی دانست. خلاقیت امری نسبی است نه کاملا ذاتی است و نه به طور کامل اکتسابی. 

نکته حائز اهمیت آن است که در صورتی که از طریق روش‌ها و راهکارهای مختلف همچون شرکت در کلاس خلاقیت کودکان، اقدام به تقویت آن نماییم، این ویژگی در انسان پرورش می‌یابد. در این میان، کودکان بسیار مستعد هستند و در صورتی که قصد دارید توانایی خاصی را در کودکان خود به صورت نهادینه پرورش دهید، از سنین کودکی غافل نشوید و بهتر است در این سنین شروع به آموزش نمایند. شایان ذکر است که استعدادیابی لازمه پرورش خلاقیت است. سوالی که مطرح شود این است که چگونه می‌توان خلاقیت را در کودکان افزایش داد؟ در ادامه به روش‌ها و راهکارهای افزایش هوش و خلاقیت در کودکان می‌پردازیم. 

راهکارهای افزایش هوش و خلاقیت کودکان

راهکارها و روش‌های افزایش خلاقیت- نارون آکادمی

در این بخش می‌خواهیم به ارائه نحوه افزایش هوش و خلاقیت در کودکان و راهکارهای آن بپردازیم. می‌دانیم که کودکان علاقه بسیاری به بازی دارند از این رو، بیشتر کلاس‌ خلاقیت کودکان بر اساس بازی‌های کودکانه شکل گرفته است و قاعده خاصی ندارد. 

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا بازی‌های کودکانه، فرزندمان را به سمت خلاقیت پیش می‌برد؟ قطعا خیر. در واقع بازی‌هایی، هوش و خلاقیت کودکانمان را پرورش می‌دهد که اصولی باشد. مجموعه آموزش‌ها و کلاس‌های هوش و خلاقیت برای کودکان که در آموزشگاه نارون در نظر گرفته شده است، توسط محققان و روانشناسان برجسته تعیین شده است. 

بهترین کلاس‌های هوش و خلاقیت برای کودکان در کرج

تمامی کودکان قابلیت خلاق بودن را دارند لازم است والدین از طریق افزایش انگیزه کودک و تعیین اهداف برای او، میزان پشتکار و اراده را در کودکشان افزایش دهند. پرورش خلاقیت و کلاس‌های هوش و خلاقیت برای کودکان سبب افزایش اعتماد به نفس، آسان‌تر شدن ارتباط با دیگران، افزایش قدرت ابراز عقاید و.. می‌گردد. در ادامه به راهکارهای افزایش خلاقیت کودکان که شرکت در کلاس هوش و خلاقیت در آموزشگاه نارون است می‌پردازیم.

افزایش هوش و خلاقیت برای کودکان از طریق نقاشی

افزایش هوش و خلاقیت برای کودکان با نقاشی - آکادمی نارون

نقاشی یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان از طریق آن هوش و خلاقیت کودک را پرورش داد. در کلاس‌های هوش و خلاقیت برای کودکان در آموزشگاه نارون، از آموزش نقاشی کودکان به عنوان بازی پایه استفاده می‌شود. نقاشی به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای افزایش خلاقیت در سنین کودکی نامیده می‌شود. حدس زدن نقاشی از جمله بهترین روش‌های افزایش خلاقیت است بدین صورت که اشکال و تصاویر درهم خلق می‌‌شود و از کودک خواسته می‌شود تا اشکال مختلف در تصاویر را پیدا کند و نقاشی را حدس بزند. کودک در این شرایط علاوه بر اینکه بازی می‌کند، به تقویت هوش و خلاقیت خود نیز به صورت ناخودآگاه می‌پردازد. 

نقش موسیقی در کلاس‌های هوش و خلاقیت برای کودکان در کرج

نمی‌توان از تاثیرات موسیقی در هر سنی به ویژه سنین کودکی غافل شد. موسیقی در آرامش کودک، روح و روان، فعالیت‌های ذهنی و هم‌چنین در میزان خلاقیت کودکان تاثیر بسیاری دارد. در کلاس‌های هوش و خلاقیت برای کودکان در آموزشگاه نارون، کودکان با صداهای مختلف آشنا می‌شوند. یکی از فعالیت‌هایی که کودکان بسیار به آن رغبت نشان داده‌اند، تلفیق صداها با یکدیگر است. بنابراین موسیقی تاثیر بسزایی در افزایش خلاقیت کودکان دارد. 

قصه پردازی و داستان گویی در کلاس‌های هوش و خلاقیت برای کودکان در کرج

قصه پردازی و داستان سرایی در کلاس های هوش و خلاقیت - آکادمی نارون

قصه پردازی یکی دیگر از تکنیک‌هایی است در افزایش هوش و خلاقیت کودکان بسیار تاثیرگذار است. داستان گویی یک روش بسیار سرگرم کننده برای کودکان است که در آموزشگاه نارون در نظر گرفته شده است. در طی قصه گویی مربیان سعی می‌کنند تا شخصیت‌های داستانی را طوری تصویر سازی کنند که علاوه بر رشد خلاقیت کودکان، درک آن برای کودک آسان باشد و بتواند همراه با مسیر داستان با شخصیت‌ها پیش برود. 

بازی با واژه‌ها در کلاس‌های هوش و خلاقیت برای کودکان در کرج

بازی با لغات و واژه‌ها یکی از مواردی است که آموزشگاه نارون برای رشد و افزایش هوش و خلاقیت کودکان در نظر گرفته است. بازی با واژگان برای سنین مختلف است و برای هر گروه سنی متناسب با قابلیت‌ها و خصوصیات همان سن انجام می‌شود. به عنوان نمونه برای کودکانی که توانایی نوشتن ندارند، تنها ارتباط با واژگان مدنظر قرار می‌گیرد. در مقابل برای کودکانی که خواندن و نوشتن را آموخته‌اند، بازی با واژگان اندکی دشوارتر خواهد بود. در مواردی که کودکان با زبان انگلیسی نیز آشنایی داشته باشند، بازی با واژگان انگلیسی نیز تدارک دیده می‌شود. 

تقویت هوش و خلاقیت کودک در کلاس‌های آموزشگاه نارون کرج

تقویت هوش و خلاقیت در آموزشگاه نارون کرج

با هدف افزایش سطح رشد، هوش و خلاقیت کودکان، کلاس‌ هوش و خلاقیت در آموزشگاه نارون برگزار می‌شود که یکی از پرطرفدارترین کلاس‌های مجموعه است. این مجموعه با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کودکان، در راستای پرورش صحیح کودکان گام برمی‌دارد. کودکان در این سنین نیاز به آموزش‌های تخصصی و هدفمند دارند که از این طریق بتوانند خلاقیت و رشد خود را افزایش دهند . آموزشگاه نارون با برگزاری کلاس‌های هوش و خلاقیت برای کودکان بواسطه مربیان و اساتید توانسته است راهکارها و تکنیک‌های موثری برای پرورش و افزایش خلاقیت در کودکان ارائه دهد و علاقه‌مندی کودکان به آموزش را افزایش دهد. 


  • تقویت خلاقیت کودکان در آکادمی نارون چگونه است؟

    افزایش هوش، افزایش خلاقیت و پرورش ایده‌های خلاق کودکان در گرو شرکت در کلاس‌های خلاقیت است. پرورش ایده‌های نو و خلاق، شناخت دنیای پیرامون و خودشناسی از این طریق امکان پذیر می‌گردد.

  • خلاقیت چیست؟

    خلاقیت یکی از برترین و خاص‌ترین ویژگی‌های بشریت است که به واسطه آن افراد می‌توانند از محدودیت‌ها فراتر روند و بدین نحو توانایی‌هایی که در انسان نهفته است از این طریق شکوفا می‌شود.

  • آیا خلاقیت امری ذاتی است؟

     خلاقیت یکی از برترین و خاص‌ترین ویژگی‌های بشریت است که ذاتی نیست بلکه امری نسبی است بدین معنا که نمی‌توان به صورت کامل آن را ذاتی و یا اکتسابی دانست. خلاقیت امری نسبی است نه کاملا ذاتی است و نه به طور کامل اکتسابی.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید