X

بهترین مرکز پیش دبستانی در کرج

02634414938 تلفن تماس
بهترین مرکز پیش دبستانی در کرج

انتخاب بهترین مرکز پیش دبستانی آموزشی در کرج می‌تواند برای والدین چالش برانگیز باشد. لازم است به مهم‌ترین معیارهای انتخاب پیش دبستانی که در این مقاله از وب سایت آموزشگاه نارون ذکر گردیده است توجه ویژه ای شود. 

آموزشگاه نارون
آموزشگاه نارون

شاید مهد کودک یا پیش دبستانی اولین فضایی باشد که کودک چند ساعت دوری از پدر و مادر را تجربه می‌کند. بنابراین لازم است یک مرکز پیش دبستانی از فضای زیبا و امکانات مناسب برخوردار باشد. تمایل والدین بر این است که فرزندانشان در یک محیط ایده‌ آل آموزش ببینند از این رو به دنبال بهترین مرکز پیش دبستانی در کرج هستند تا هم کودکانشان از بودن در این مرکز لذت ببرند و مهارت‌های بسیاری را بیاموزند و هم اینکه والدین از آرامش خیال بیشتری برخوردار باشند. در ادامه این مقاله از وب سایت آموزشگاه نارون، به بررسی نکات انتخاب پیش دبستانی و معیارهای انتخاب بهترین مرکز پیش دبستانی در کرج می‌پردازیم.

چگونه یک مرکز پیش دبستانی در کرج انتخاب نماییم؟

یکی از موارد چالش برانگیز برای والدین، انتخاب مرکز پیش دبستانی برای کودکان در کرج است. انتخاب یک مهد کودک، یکی از اولین قدم‌های ورود کودکان به عرصه اجتماع می‌باشد. در مراکز پیش دبستانی کودکان، استعدادها، خلاقیت، مهارت‌های اجتماعی و توانایی‌هایشان را پرورش می‌دهند. در این دوره که به دوره طلایی در سنین کودکی مشهور است، لازم است با انتخاب بهترین مرکز پیش دبستانی برای کودکان، مسیر زندگی آن‌ها را به سمت صحیحی هدایت نماییم. در ادامه به معرفی معیارهای انتخاب مرکز پیش دبستانی می‌پردازیم.

آیا پیش دبستانی اجباری است؟

پیش دبستانی در سال‌های اخیر به دو گروه 1 و 2 تقسیم بندی شده است. پیش دبستانی 1 مخصوص کودکان 4 تا 5 ساله است که در طی آن قرار گرفتن در محیط آموزشی، فراگیری مفاهیم ساده اعداد و علوم مورد توجه قرار می‌گیرد. در پیش دبستانی 2 که مخصوص سن 6 سالگی است، آموزش به نحو جدی‌تری انجام می‌گیرد به نحوی که اعداد، حروف، علوم و دیگر مهارت‌های آموزشی به نحو کامل‌تر و به منظور ورود به دبستان انجام می‌شود. 

بنابر اهمیت آموزش کودکان در دوره‌های پیش دبستانی، گذراندن دوره پیش دبستانی دوم برای کودکان اجباری است به نحوی که برای ثبت نام در دبستان مدارک شرکت در پیش دبستانی دوم باید ارائه گردد. در غیر این صورت، در تابستان و پیش از شروع کلاس‌های دبستان، یک دوره فشرده برای کودکان و با دریافت هزینه برگزار می‌گردد. 

معیارهای انتخاب بهترین مهدکودک یا پیش دبستانی در کرج

جهت انتخاب مرکز پیش دبستانی در کرج لازم است به فاکتورهایی توجه داشته باشیم:

توجه به فضای بازی کودکان

یکی از معیارهای مهم بهترین مهد کودک، توجه به فضای بازی کودکان در پیش دبستانی است. ممکن است محیط کلاس باعث خستگی کودکان شود بنابراین لازم است کودکان انرژی درونی خود را تخلیه کنند بنابراین لازم است فضای کافی برای تحرک و بازی کودکان فراهم باشد. در این مراکز باید امکانات بازی و سرگرمی تدارک دیده شده باشد تا کودکان بتوانند با بازی کردن اوقات خوشی را تجربه نمایند. 

توجه به معلم، کسی که تاثیر بسیاری بر کودکان دارد

می‌دانیم که کودکان از معلم خود تاثیر پذیری بسیاری دارند و حرف‌ها و رفتارهای او بر طرز فکر کودکان راجع به خودشان، محیط اطرافشان و دیگران بسیار موثر است. بنابراین یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک مرکز پیش دبستانی خوب، توجه به معلم است. لازم است راجع به سوابق معلم، شیوه تدریس و نحوه عملکرد او تحقیقات انجام دهید از این رو با اطمینان بیشتری مرکز پیش دبستانی را برای کودک دلبندتان انتخاب می‌نمایید. 

بررسی مجوز مهد کودک

داشتن مجوز پیش دبستانی یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب یک مرکز آموزشی خوب برای کودکان تاثیر گذار است.

توجه به فاصله مدرسه تا منزل

فاصله مدرسه تا منزل نیز یکی دیگر از معیارهای انتخاب بهترین مرکز پیش دبستانی می‌باشد. چرا که هرچه فاصله مدرسه از منزل بیشتر باشد، کودک باید به همان نسبت زودتر از خواب بیدار شود و در نتیجه زمان بیشتری را صرف رفت و برگشت از مدرسه به منزل نماید. 

بررسی نحوه ارتباط با والدین

توجه به نحوه ارتباط با والدین نیز می‌تواند در انتخاب مهد کودک تاثیر گذار باشد. هر میزان که مراکز پیش دبستانی با والدین ارتباط بیشتری داشته باشند و اطلاع رسانی بهتری ارائه دهند در میزان انتخاب این مراکز تاثیر بیشتری خواهد داشت. 

توجه به میزان امنیت کودکان

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین مرکز پیش دبستانی توجه به امنیت و ایمنی کودکان است. ایمنی شامل فضای داخل مدرسه و بیرون آن است بدین نحو که راه پله‌ها و ساختمان پیش دبستانی باید به نحوی باشد که کم‌ترین خطرات را برای کودکان داشته باشد چرا که کودکان در این سن بازیگوش هستند. از طرفی مرکز مهد کودک باید در محیطی امن و مناسب واقع شده باشد تا رفت و آمد کودکان با مشکلی مواجه نشود. 

مهد کودک به دنبال کشف استعدادهای کودکان باشد

تمایل همه والدین بر این است که استعدادهای کودکانشان در کودکی کشف شود بنابراین امکان پرورش فرزندان در آن راستا فراهم می‌گردد. جدا از والدین و مراکز استعدادیابی، لازم است مراکز پیش دبستانی نیز به میزان خلاقیت و استعدادهای کودکان توجه ویژه‌ای داشته باشد. بهترین مراکز پیش دبستانی می‌توانند این استعدادها را در کودکان تشخیص دهند و آن‌ها را در مسیر استعدادهایشان پرورش دهند. بنابراین انتخاب چنین مرکزی که به استعداد و خلاقیت کودکان توجه داشته باشد بسیار اهمیت دارد.

توجه به ساختمان مهد کودک

ساختمان پیش دبستانی یا مهد کودک باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که کودکان بتوانند در آن به راحتی بازی کنند. بر اساس استانداردها برای هر کودک 3 متر در داخل و 10 متر در بیرون باید فضا وجود داشته باشد. 

مهدکودک از امکانات مناسبی برخوردار باشد

یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهای انتخاب مهد کودک، توجه به امکاناتی است که در اختیار کودکان قرار می‌گیرد. امکاناتی همچون وسایل ورزشی، آزمایشگاه‌های مجهز، کارگاه‌ها، کامپیوتر و دیگر امکانات رفاهی باید فراهم باشد. 

شهریه پیش دبستانی 

یکی از فاکتورهای مهم انتخاب بهترین مراکز پیش دبستانی، میزان هزینه آن می‌باشد. مدارسی که از شهرت بیشتری برخوردار باشند، بالطبع هزینه آن‌ها نیز بالاتر است.  

معرفی بهترین مرکز پیش دبستانی در کرج 

مرکز پیش دبستانی و مهد کودک نارون با تصریح بر پرورش و رشد کودک در یک محیط سرشار از تعامل و ارتباط محور، بر آن است تا امکان تجربه فضایی شاد و امن را با بهره‌گیری از بازی‌های شاد و کودکانه، بسیار متنوع و برنامه‌ریزی شده به کودکان هدیه دهد. این مرکز در یک فضای وسیع با بهره‌مندی از مربیان و معلم‌های کارآزموده، فرصت کشف استعداد و پرورش خلاقیت را فراهم می‌نماید. 


  • چگونه می‌توان بهترین پیش دبستانی را برای فرزند خود انتخاب کرد؟

    برای انتخاب بهترین پیش دبستان و دبستان برای فرزندان شما، باید راهکارهای مختلفی را در نظر بگیرید. مهمترین راهکار این است که به مدارس مختلفی سر بزنید و با مسئولین آن‌ها ملاقات کنید. با مشاهده‌ی محیط مدرسه و صحبت با مسئولین آن، می‌توانید بیشتر با روش‌ها و نحوه‌ی آموزش آن مدرسه آشنا شوید.

  • آیا فاصله‌ی مدرسه از خانه‌ی فرزندم می‌تواند تاثیری در انتخاب بهترین پیش دبستانی داشته باشد؟

    بله، فاصله‌ی مدرسه از خانه‌ی فرزند شما می‌تواند تاثیری در انتخاب بهترین پیش دبستانی داشته باشد. اگر فاصله‌ی مدرسه بسیار باشد، فرزند شما ممکن است برای رفتن به مدرسه خسته و اذیت شود. لذا، بهتر است یک مدرسه‌ی نزدیک به منزل خود انتخاب کنید.

  • آیا محیط مدرسه مهم است؟

    بله، محیط مدرسه بسیار مهم است. محیط مدرسه باید آرامش بخش و مناسب برای یادگیری باشد. اگر مدرسه دارای محیط مناسبی نباشد، فرزند شما ممکن است برای یادگیری نتواند بهترین عملکرد را ارائه دهد. لذا، بهتر است قبل از انتخاب مدرسه، محیط مدرسه را مشاهده کنید و با مسئولین مدرسه در این زمینه صحبت کنید.

  • آیا شیوه‌ی آموزش و پرورش در مدرسه مهم است؟

    بله، شیوه‌ی آموزش و پرورش در مدرسه بسیار مهم است. برخی از مدارس از روش‌های مختلفی برای آموزش و پرورش استفاد میکنند.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید